pradi
 

















 
 
 
 
 Paskelbti Tikjimo mokymo kongregacijos 5 atsakymai dl Banyios
 
 

(KAP, KAI) Liepos 10 d. Tikjimo mokymo kongregacija paskelb dokument „Atsakymai klausimus dl kai kuri mokymo apie Banyi aspekt“. Šiame dokumente pateikiami atsakymai penkis klausimus su plaiu komentaru. Bendroji dokumento tema – Vatikano II Susirinkimo teiginys, kad Kristaus Banyia „laikosi“ (lot. subsistit in) Katalik Banyioje. Susirinkime dl ios formuluots buvo ilgai diskutuojama. Ji reikia atsivrim kitoms krikionikosioms Banyioms. Tikjimo mokymo kongregacijos komentare teigiama, jog, viena vertus, Kristaus Banyia, nepaisant krikioni susiskaldymo, pilnutinai laikosi (subsistit in) tik Katalik Banyioje; kita vertus, daug ventumo bei tiesos element yra taip pat Banyiose ir banytinse bendruomense, nesaniose visikoje vienybje su Katalik Banyia. Vatikano dokumente pabriama, jog krikioni susiskaldymas yra klitis Banyiai, kuriai bdinga vienybs ir visuotinumo (katalikikumo) pilnatv („plenitudo“).

Tikjimo mokymo kongregacijos dokumente pabriamas Vatikano II Susirinkimo ekumeninis atvirumas. Komentare primenama, kad Susirinkimo metu vyko polemika tarp dviej mstysenos krypi. Vieni vyskupai laiksi nuomons, jog Kristaus Banyia tapatintina su Katalik Banyia. Ši grupuot siek formuluots su odiu „yra“ (est). Kristaus Banyia yra (est) Katalik Banyioje. Persvar turjusiems pavyko tvirtinti formuluot „subsistit in“. Kristaus Banyios tapatinimas su Katalik Banyia nereikia, kad u Katalik Banyios rib egzistuoja banytinis vakuumas.

Tikjimo mokymo kongregacijos dokumente nevardijama konkreti jo paskelbimo proga. Tai yra veikiau „pastarj deimtmei diskusij tiek Katalik Banyios viduje, tiek u jos rib“ apibendrinimas. I daugelio formuluoi galima daryti ivad, kad tekstas pirmiausia skiriamas Katalik Banyiai priklausantiems adresatams, o ne ekumeninei vieumai. Komentare taip pat primenama Tikjimo mokymo kongregacijos notifikacija ilaisvinimo teologijos atstovui Leonardo Boffui: is teologas vienoje savo knyg ireik nuomon, jog vienintel Kristaus Banyia galt „subsistuoti“ taip pat ir kitose Banyiose.

Dl ortodoks Banyi dokumente raoma: „Petro pdinio, Romos vyskupo primatas neturi bti suvokiamas kaip iorinis priedlis ar konkurencija dalini Banyi vyskupams. Primatas turi bti vykdomas kaip tarnyst tikjimo vienybei ir bendrystei.“ Dokumente pabriama, kad evangelik banytins bendruomens, neilaikiusios apatalikosios pdinysts, nra „Banyios“ tikrja ios svokos prasme. Panaiai kaip ankstesniame Tikjimo mokymo kongregacijos dokumente Dominus Iesus vartojama „banytini bendruomeni“ svoka. Dokumente atkreipiamas dmesys, jog Vatikano II Susirinkimas nepakeit mokymo apie Banyi, bet j ipltojo ir pagilino.

Dokumente pripastama, jog nepaisant t trkum tiek Ryt Banyios, tarp j Ortodoks Banyia, tiek dl reformacijos kilusios banytins bendruomens, panaiai kaip Katalik Banyia, yra iganymo kelias.

Oficialiame komentare teigiama, jog ekumenizmas lieka vienas i Katalik Banyios prioritet. Primenama, kad norint, kad dialogas bt konstruktyvus, btina itikimyb katalikikajai tapatybei.

Tikjimo mokymo kongregacijos sekretorius arkivyskupas Angelo Amato interviu Vatikano radijui sak, kad naujuoju dokumentu siekta „atmesti klaidingas ir vienpusikas Vatikano II Susirinkimo mokymo interpretacijas“. Pasak jo, svoka „subsistit in“ Susirinkimas siek pabrti, jog Banyia yra „vienintel ir nemultiplikuojama“.

„Banyios inios“
katalikai.lt

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi